Näköalatorni

Tahkon näköalatorni sijaitsee Tahkonrinteiden huipulla, rinneravintola Pehkun vieressä. Torni on noin 13 metriä korkea ja se avattiin lokakuussa 2019 ja se on avoinna ympäri vuoden.

Tahkon huipulta avautuvat upeat maisemat viehättävät kaikkina vuodenaikoina. Lähtö Tahkolaaksosta Huutavanholman portilta, seuraa opasteita Huutavanholman kierros, Tahkon huippu. Suosionsa vuoksi reitti pysyy melko hyvin auki läpi talven, mutta varsinkin lumisateiden jälkeen kannattaa lumikengät ottaa mukaan. Matkaa tulee noin 2,3km suuntaansa.

Tahkon näköalatorni osoite on sama kuin Pehkubaarin osoite eli Pehkuntie 457, 73310 Tahkovuori ja se on siten saavutettavissa paitsi ulkoilureittejä pitkin, myös autolla.

Tahkon Näköalatorni rakentamisen ovat mahdollistaneet Tahkon kyläyhdistys ry, rinneyhtiö Huippupaikat Oy, liuta muita Tahkon yrittäjiä sekä Kuopion kaupunki.

Sijainti kartalla ( google maps)

Lue lisää Näköalatornista ( kuopiotahko.fi)